امام خامنه ای

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در سفر پر خیر و برکت قم و در اجتماع بزرگ مردم قم به ترسیم نقشه دشمن در مقابله با ایران و اسلام پرداختند به اعتقاد ایشان دشمنان انقلاب در طول این مدت همواره خواسته اند به این انقلاب و این نظام اسلامی صدمه‌اى وارد کنند که مهمترین آماج حملات دشمنان، دو نقطه‌ى اساسى است: یکى دین، یکى مردم و وفادارى آنها.

 

حضرت آیت الله خامنه ای در یک تحلیل حساب شده و بسیار دقیق می فرمایند: این را توجه داشته باشیم؛ هر آنچه را که دشمن بر روى آن تکیه میکند و نقشه‌ى راه دشمن و طرح کلى دشمن بر روى آنها متمرکز است، او میتواند براى ما هم یک طرح کلى و نقشه‌ى راهى را در اختیار بگذارد. همان چیزى را که آنها آماج حمله قرار میدهند، ما باید توجه داشته باشیم و بدانیم که آنها را بایستى حفظ کنیم، باید بر روى آنها تکیه کنیم: حضور مردمى و معارف دینى و اسلامى.

از این رو باید دانست که بدون شک روحانیت نقش اساسی و محوری را در این دو نقطه داشته است. زیرا هم بیان و، دفاع و اجرای دین تاکنون بدست روحانیت بوده و خواهد بود و هم وفاداری مردم به دین نتیجه عملکرد تاریخ هزار و سیصدساله روحانیت اصیل شیعه بوده است.

توجه به سخنان مقام معظم رهبری در دو محور اساسی ذیل برای روحانیت بسیار کار گشا و مهم است.

 

الف: راهکارهای دشمنی با دین

ایشان می فرماید: دشمنان می دانند که اگر این انقلاب، یک انقلاب دینى نبود، قدرت مقاومت نداشت؛ چون دین است که پیروان خود را از تسلیم شدن در مقابل ظلم منع میکند، به مقابله‌ى با ظالم تشویق میکند؛ عدالت و آزادى و معنویت و پیشرفت را به زندگى انسانها پیشنهاد میکند. این، خصوصیت دین است. پس آن نظامى که بر مبناى دین باشد، معنى ندارد که تسلیم فشار و زور دشمنان و زورگویان و زیاده‌طلبان بشود. اگر عنصر دین در این انقلاب نبود، ممکن بود مسئولین انقلاب و سرکردگان انقلاب با گرفتن یک امتیازى در مقابل دشمن کوتاه بیایند و راه را براى سلطه‌ى دوباره‌ى دشمن باز کنند؛ اما چون دین ستون فقرات این انقلاب است، چنین چیزى تاکنون پیش نیامده است و بعد از این هم پیش نخواهد آمد.

 

1. مقدسات دینى را، حقایق دینى را، بیّنات اسلامى را مورد تردید و انکار قرار می دهند

ایشان در توضیح عملکرد دشمن در این باره می فرماید: این مسئله از ماجراى سلمان رشدى آغاز شد تا فیلمهاى ضد اسلام هالیوودى، تا کاریکاتورها، تا قرآن‌سوزى، تا حوادث گوناگونى که علیه اسلام در این گوشه و آن گوشه اتفاق افتاد، براى اینکه ایمان مردم را به اسلام و مقدسات اسلامى کم کنند. در داخل کشور، از طرق مختلف، پایه‌هاى ایمان مردم، بخصوص نسل جوان را متزلزل کنند؛ از اشاعه‌ى بى‌بندوبارى و اباحیگرى، تا ترویج عرفانهاى کاذب - جنس بدلى عرفان حقیقى - تا ترویج بهائیت، تا ترویج شبکه‌ى کلیساهاى خانگى؛ اینها کارهائى است که امروز با مطالعه و تدبیر و پیش‌بینى دشمنان اسلام دارد انجام میگیرد؛ هدفش هم این است که دین را در جامعه ضعیف کند.

2. بعضى افراد مدعى فهم و دانش، علیه دین، علیه مبانى اسلامى افاداتى می کنند.

3. به طرح شبهاتی چون جدائى دین از سیاست و مسئله‌ى اسلام منهاى روحانیت می پردازند.

 

ایشان تلاش دشمن در این مورد را چنین تبیین می فرمایند:

«دشمنان دو نکته‌ى اساسى را در باب دین دارند دنبال میکنند؛ چون دیده‌اند که این دو نقطه در زندگى مردم چقدر تأثیرگذار است: یکى مسئله‌ى اسلام منهاى روحانیت است؛ چون دیده‌اند که روحانیت در جامعه‌ى ایرانى چه تأثیر شگرفى را به وجود آورد و بر حرکت مردم گذاشت. البته از قبل از انقلاب هم این زمزمه‌ها را میکردند. حضور روحانیون در انقلاب و پیشروى آنها در انقلاب، موقتاً این معنا را از صحنه خارج کرد؛ اما باز شروع کردند. یکى هم اسلام منهاى سیاست است، جدائى دین از سیاست است. اینها از جمله‌ى چیزهائى است که امروز دارند با اصرار فراوان در مطبوعات، در نوشته‌جات، در وسائل اینترنتى ترویج میکنند. مسئله براى آنها اهمیت دارد.»

 

منبع:

بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع بزرگ مردم قم۱۳

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۸
نادر حقانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی