۵ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است


امام خامنه ای

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در سفر پر خیر و برکت قم و در اجتماع بزرگ مردم قم به ترسیم نقشه دشمن در مقابله با ایران و اسلام پرداختند به اعتقاد ایشان دشمنان انقلاب در طول این مدت همواره خواسته اند به این انقلاب و این نظام اسلامی صدمه‌اى وارد کنند که مهمترین آماج حملات دشمنان، دو نقطه‌ى اساسى است: یکى دین، یکى مردم و وفادارى آنها.

 

حضرت آیت الله خامنه ای در یک تحلیل حساب شده و بسیار دقیق می فرمایند: این را توجه داشته باشیم؛ هر آنچه را که دشمن بر روى آن تکیه میکند و نقشه‌ى راه دشمن و طرح کلى دشمن بر روى آنها متمرکز است، او میتواند براى ما هم یک طرح کلى و نقشه‌ى راهى را در اختیار بگذارد. همان چیزى را که آنها آماج حمله قرار میدهند، ما باید توجه داشته باشیم و بدانیم که آنها را بایستى حفظ کنیم، باید بر روى آنها تکیه کنیم: حضور مردمى و معارف دینى و اسلامى.

از این رو باید دانست که بدون شک روحانیت نقش اساسی و محوری را در این دو نقطه داشته است. زیرا هم بیان و، دفاع و اجرای دین تاکنون بدست روحانیت بوده و خواهد بود و هم وفاداری مردم به دین نتیجه عملکرد تاریخ هزار و سیصدساله روحانیت اصیل شیعه بوده است.

توجه به سخنان مقام معظم رهبری در دو محور اساسی ذیل برای روحانیت بسیار کار گشا و مهم است.

 

الف: راهکارهای دشمنی با دین

ایشان می فرماید: دشمنان می دانند که اگر این انقلاب، یک انقلاب دینى نبود، قدرت مقاومت نداشت؛ چون دین است که پیروان خود را از تسلیم شدن در مقابل ظلم منع میکند، به مقابله‌ى با ظالم تشویق میکند؛ عدالت و آزادى و معنویت و پیشرفت را به زندگى انسانها پیشنهاد میکند. این، خصوصیت دین است. پس آن نظامى که بر مبناى دین باشد، معنى ندارد که تسلیم فشار و زور دشمنان و زورگویان و زیاده‌طلبان بشود. اگر عنصر دین در این انقلاب نبود، ممکن بود مسئولین انقلاب و سرکردگان انقلاب با گرفتن یک امتیازى در مقابل دشمن کوتاه بیایند و راه را براى سلطه‌ى دوباره‌ى دشمن باز کنند؛ اما چون دین ستون فقرات این انقلاب است، چنین چیزى تاکنون پیش نیامده است و بعد از این هم پیش نخواهد آمد.

 

1. مقدسات دینى را، حقایق دینى را، بیّنات اسلامى را مورد تردید و انکار قرار می دهند

ایشان در توضیح عملکرد دشمن در این باره می فرماید: این مسئله از ماجراى سلمان رشدى آغاز شد تا فیلمهاى ضد اسلام هالیوودى، تا کاریکاتورها، تا قرآن‌سوزى، تا حوادث گوناگونى که علیه اسلام در این گوشه و آن گوشه اتفاق افتاد، براى اینکه ایمان مردم را به اسلام و مقدسات اسلامى کم کنند. در داخل کشور، از طرق مختلف، پایه‌هاى ایمان مردم، بخصوص نسل جوان را متزلزل کنند؛ از اشاعه‌ى بى‌بندوبارى و اباحیگرى، تا ترویج عرفانهاى کاذب - جنس بدلى عرفان حقیقى - تا ترویج بهائیت، تا ترویج شبکه‌ى کلیساهاى خانگى؛ اینها کارهائى است که امروز با مطالعه و تدبیر و پیش‌بینى دشمنان اسلام دارد انجام میگیرد؛ هدفش هم این است که دین را در جامعه ضعیف کند.

2. بعضى افراد مدعى فهم و دانش، علیه دین، علیه مبانى اسلامى افاداتى می کنند.

3. به طرح شبهاتی چون جدائى دین از سیاست و مسئله‌ى اسلام منهاى روحانیت می پردازند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۴ ، ۱۲:۰۱
نادر حقانی


رهبر معظم انقلاب اسلامی: همه جناحها باید مراقب باشند تا دوست و دشمن را اشتباه نگیرند

فتنه چیست؟

فتنه، جلوه‌اى از توطئه‌ى دشمنان است ؛ فتنه یعنى کسانى شعارهاى حق را با محتواى صددرصد باطل مطرح و برای فریب مردم بیان کنند. هدف از ایجاد فتنه ، گمراه کردن مردم است .

 

باید دشمن را مأیوس کرد

وقتى دشمن مأیوس شد ، یک ملت از شرّ او خلاص خواهند شد .

گناه بزرگی که عده ای مرتکب آن می شوند آن است که دشمن را امیدوار می کنند .

امیدوار کردن دشمن به این معنا است که عده ای شرایطی را به وجود آورند که دشمن درخود این جرأت را پیدا کند که در زمینه هایی  دخالت و اظهار نظر کند  ، به عبارتی دشمن را امیدوار می کنند که می تواند منفذى در بین مردم ، در بین عوامل گوناگون و...باز کند .

 

عوامل امیدوار کردن دشمن

زمانی که دشمن احساس کند که مردم از دین و وفاداریشان نسبت به باورهایشان کناره گرفته اند و دیگر با آنان همراه نیستند وحرکتی نخواهند کرد، آن موقع است که به رسیدن اهداف خود امیدوار می شود .

 

راه مقابله با دشمن

بصیرت یکی از راه های مقابله با دشمن می باشد که می توان آن را شرط لازم اما ناکافی معرفی کرد .

گاهی اوقات دیده می شود افرادی در بسیاری از گمراهی ها حضور دارند ، شناخت لازم را داشته اند اما بر خلاف دریافت خود عمل می کنند .

در حوادث گوناگون ممکن است بصیرت و بى‌بصیرتى عارض انسان شود ، انسان باید بصیرت پیدا کند .

 

بصیرت به چه معنا می باشد ؟

بصیرت به معنای این است که انسان در حوادثى که پیرامون او می گذرد و در حوادثى که پیش روى اوست و به او ارتباط پیدا می کند ، تدبر کند ؛ سعى کند از حوادث به شکل عامیانه و سطحى عبور نکند ؛ به تعبیر امیرالمؤمنین ، اعتبار کند : « رحم اللَّه امرء تفکّر فاعتبر» ؛(نهج‌البلاغه، خطبه‌ى 103) فکر کند و بر اساس این فکر، اعتبار کند ؛ یعنى با تدبر مسائل را بسنجد - « و اعتبر فأبصر» - با این سنجش ، بصیرت پیدا کند .

حوادث را درست نگاه کردن ، درست سنجیدن ، در آنها تدبر کردن ، در انسان بصیرت ایجاد می کند ؛ یعنى بینائى ایجاد می کند وچشمش به حقیقت باز می شود .

در اینجا نکته ای وجود دارد وآن این است که : گاهى بصیرت نیز وجود دارد ، اما در عین حال خطا و اشتباه ادامه پیدا می کند ؛ اینجا است که این نکته که بصیرت شرط کافى براى موفقیت نیست وتنها می تواند شرط لازم باشد، محسوس تر ظاهر می شود .

امام باقر (ع) می فرمایند: «یَا صَالِحُ اتَّبِعْ مَنْ یُبْکِیکَ وَ هُوَ لَکَ نَاصِحٌ وَ لَا تَتَّبِعْ مَنْ یُضْحِکُکَ وَ هُوَ لَکَ غَاشٌّ وَ سَتَرِدُونَ عَلَى اللَّهِ جَمِیعاً فَتَعْلَمُون ؛ ازآن کسی که حرفهائى به تو می زند که آنقدر تلخ است که تو را به گریه مى‌آورد ، اما خیرخواه توست ؛ حرف آن را گوش کن و بپذیر .» ودر ادامه می فرماید.

 نبود عزم و اراده ، عاملی است که باعث می شود فردی با داشتن بصیرت ، باز هم در دام خطا و اشتباه قرار گیرد .

بعضى‌ها حقایق را می دانند ، اما براى اقدام تصمیم نمی گیرند ؛ براى اظهار تصمیم نمی گیرند ؛ براى ایستادن در موضع حق و دفاع از حق تصمیم نمی گیرند .

رهبر معظم انقلاب اسلامی، مقابله هوشمندانه ،با ،ابعاد، شبیخون فرهنگی، دشمن، وظیفه ای ،همگانی است

 البته این تصمیم نگرفتن ها نیز عللی دارد :

عافیت‌طلبى ، تنزه‌طلبى ، هواى نفس ، شهوات ، ملاحظه‌ى منافع شخصى وگاهی لجاجت .

گاهی فردی یک حرفى را زده است ، می خواهد پاى حرف خود بایستد ، به خاطر اینکه اگر از حرف خودش برگردد ، ننگش می کنند در حالی که در دین گفته شده است : « لعن اللَّه اللّجاج ؛ لعنت خدا بر لجاجت ».

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۴ ، ۱۱:۵۹
نادر حقانی


در قسمت اول ، به ضرورت دشمن شناسی ، اقسام و ابعاد دشمن ، ابعاد جنگ روانی و دو مورد از راهکارهایی که دشمنان  در جهت بر اندازی نظام به آن روی آورده اند را از زبان رهبری نقل کردیم و اینک ادامه آن :

لزوم «آزاداندیشى علمى» در حوزه از نگاه رهبری

3. تضعیف روحانیت

بـی‌تـردیـد حـضـور روحانیتِ آگاه و متعهد، در خیل عظیم نیروهای مردمی، نقش مهمی در پیروزی انـقـلاب اسـلامـی ایـفا کردند به همین دلیل آماج حملات دشمنان و وابستگان آن‌ها قرار گرفتند. ازاین رو رهبری می‌فرماید. " دشمنان اسلام از مقابله با نظامی که منافع نامشروع استکبار را در منطقه برهم زده است، دست نخواهند کشید و با آن آشتی نخواهند کرد. تجربه‏های شکست‏خورده آنان سبب شده است که روشهای خود را در مقابله با ملت ایران پیچیده‏تر کنند و امروز به این نتیجه رسیده‏اند که برای زدن و کوبیدن انقلاب، باید به سراغ حوزه‏های علمیه و دانشگاهها و یا یک فرد معمم بروند، تا بلکه از طریق آنها به هدف خود برسند، اما توطئه‏گران از بیداری حوزه و دانشگاه و هوشیاری بزرگان این کشور غافل بودند. "

4. القای ناکارآمدی دین

القای ناکارآمدی دین، از سوژه‌های مهمی بود که در جهت از بین بردن هویت دینی نظام اسلامی توسط بیگانگان در دستور کار قرار گرفت. طرح شبهاتی در خصوص محدودیّت قلمرو احکام دیـنـی و نفی جاودانگی احکام اسلامی، نمونه ای از این حرکت دشمن در جهت القای ناکارآمدی دین محسوب می‌گردد که در ذیل به بعضی از آن‌ها اشاره می‌شود.

اسلامِ هزار و چهارصد سال پیش در مورد مفاهیم اجتماعی امروز نظر ندارد و اگر هم مطلبی داشته باشد قرائت‌ها از آن متفاوت است و در تعارضِ با هم، همه ساقط می‌شوند.

فـقـه قـابـلیـت اجـرا در هـمـه زمـان‌ها را نـدارد و حکومت دینی به معنی اجرای احکام شریعت نیست

"استکبار در سی سال اخیر همه امکانات سیاسی ـ اقتصادی و نظامی خود را برای نابود کردن انقلاب اسلامی به کار گرفته است اما به این نتیجه رسیده که حمایت بی دریغ ملت و اتکای نظام اسلامی به ایمان عمیق مردم، از بین بردن جمهوری اسلامی را ناممکن کرده است و به همین علت با همه توان، خنثی کردن وجهه ضداستکباری و کاهش محتوای دینی و روح انقلابی نظام را دنبال می‌کند که این واقعیت هوشیاری کامل ملت و مسئولان را می‌طلبد "

5. تفکیک دین از سیاست

پـیـروزی انـقـلاب اسـلامـی ایـران توانست با ارائه نوعی حـکـومـت دینی، دین را در تمام عرصه‌ها مطرح کند. ظهور این حکومت دینی که بیانگر جامعیت دین اسلام بود، بیگانگان را به فکر مقابله با این جریان دینی انداخت.

"دشمنان اسلام درطول یک قرن و نیم گذشته سعی کرده بودند اسلام رابه طورکلی ازعرصه زندگی جامعه بیرون رانده و باطرح نظریه جدایی دین ازسیاست، دینداری رافقط پرداختن به عبادت و اعمال شخصی قلمداد کنند و با حذف اسلام ازصحنه سیاست جهان، کشورهای اسلامی راعرصه غارتگری‌ها و تاخت و تازهای سیاسی خود نمایند. "

6. شکست و نابودی اسلام و نظام اسلامی

تـاریـخ گـواه خـوبـی بـر این ادعا است که استکبار جهانی و وابستگانش نسبت به انقلاب‌ها و نـهـضـت‌هایـی کـه مـبـتنی بر مکتب بوده اند سخت دشمنی کرده، حیات این انقلاب‌ها را مساوی با زوال و نابودی خود می‌دانند. " آنچه که بدخواهان ودشمنان این ملت درپی آن هستند، سلب این انگیزه وایمان ازمردم است "

برخی از شیوه‌های دشمن در مبارزه با نظام اسلامی در بیانات مقام معظم رهبری :

مقام معظم رهبری

در مـوضـوع دشـمـن شـنـاسـی، تـوجه به شیوه و روش دشمنان در جهت براندازی نظام اسلامی بسیار مهم است. ازمهمترین شیوه دشمن عبارتنداز؛

1. تحقیر فرهنگ اسلامی

 رهبر انقلاب، تهاجم و شبیخون فرهنگی را از جمله علائم تلاش جبهه استکبار برای بی محتوا کردن نظام اسلامی خوانده و تأکید کرد "درک هوشمندانه این موضوع و دفاع از "ارزشهای اسلامی و انقلابی "، وظیفه اینجانب و مردم است که به فضل الهی، مردم، امروز با هوشیاری، درک بالا و با قدرت تحلیلِ تحسین برانگیز، در صحنه حاضرند

2. استفاده از روش‌های گوناگون تبلیغی

تـبـلیغات و جنگ روانی از کارآمدترین روش‌های دشمن برای دست یابی مجدد به منافع از دست رفته خود در ایران است. رهبری می‌فرماید. " یکی ازتوطئه‌ها و تهدید‌های دشمن، ایجاد اختلاف بین و دردرون کشورهای اسلامی است. در واقع، بهترین ابزار و وسیله‌ای که دشمن دراختیاردارد، این است که بین مسلمین اختلاف ایجاد کند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۴ ، ۱۱:۵۹
نادر حقانی



«دشمن‏شناسى‏»، یکى از ضرورى‏ترین شناخت‏هاست، ولى دشمنى‏کردن با دشمن و دشمن دانستن او و هوشیارى در مقابل دشمنى‏هایش ازآن ضرورى‏تر است.

نفس
دشمن درون

دشمن، تنها آن نیست که به خاک میهن ما تجاوز کند، یا نقشه قتل و نابودى ما را بکشد، یا اموال ما را بدزدد. آنکه «گوهر یقین‏» را مى‏رباید و به جاى آن «تردید» و «شک‏»تحویلمان مى‏دهد، دشمن ماست. آنکه «احساس مسۆولیت‏» را از ما مى‏گیرد و در عوض، «بى‏خیالى‏»تزریق مى‏کند، دشمن است. آنکه «توکل‏» ما را غارت مى‏کند و بذر «بى‏اعتمادى‏» به وعده‏هاى خداو پیغمبر را در مزرعه جانمان مى‏پاشد، دشمنى دیگر است. دشمن، دشمن است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۴ ، ۱۱:۵۷
نادر حقانی


مقام معظم رهبری

برخی از شیوه‌های دشمن در مبارزه با نظام اسلامی در بیانات مقام معظم رهبری :

در مـوضـوع دشـمـن شـنـاسـی، تـوجه به شیوه و روش دشمنان در جهت براندازی نظام اسلامی بسیار مهم است. ازمهمترین شیوه دشمن عبارتنداز؛

1. تحقیر فرهنگ اسلامی

دشمن به خوبی درک کرده است که اگر ملتی از نظر فرهنگی، اتکاء به فرهنگ خود نداشته باشد زمینه فروپاشی استقلال فکری آن‌ها و در نتیجه پذیرفتن همه نوع زمینه‌های استعماری توسط آنان، فراهم خواهد بود. رهبر انقلاب، تهاجم و شبیخون فرهنگی را از جمله علائم تلاش جبهه استکبار برای بی محتوا کردن نظام اسلامی خوانده و تأکید کرد "درک هوشمندانه این موضوع و دفاع از "ارزشهای اسلامی و انقلابی "، وظیفه اینجانب و مردم است که به فضل الهی، مردم، امروز با هوشیاری، درک بالا و قدرت تحلیلِ تحسین برانگیز، در صحنه حاضرند "

باید هوشیار بود؛ و من امیدوارم که ملت ایران در شناخت دشمن اشتباه نکند. دشمن، استکبار جهانی است. دشمن، آمریکاست و دشمن، صهیونیستها هستند

2. استفاده از روش‌های گوناگون تبلیغی

تـبـلیغات و جنگ روانی از کارآمدترین روش‌های دشمن برای دست یابی مجدد به منافع از دست رفته خود در ایران است. رهبری می‌فرماید. " یکی ازتوطئه‌ها و تهدید‌های دشمن، ایجاد اختلاف بین و دردرون کشورهای اسلامی است. در واقع، بهترین ابزار و وسیله‌ای که دشمن دراختیاردارد، این است که بین مسلمین اختلاف ایجاد کند "

3. ترویج آزادی وارداتی

از شیوه‌های دیگر دشمن در جهت رسیدن به مقاصد و نیّات پلید خویش، ترویج آزادی وارداتی (اشـاعـه بـی بـنـد و بـاری و فـساد) می‌باشد. جریان تاریخی فروپاشی تمدن اسلامی در (اندلس ) سند گویایی است که پرده از حرکات پنهانی دشمن برمی دارد. مقام معظم رهبری معتقد است درتفکر اسلامی و مکاتب غربی تفاوتهای اصولی واساسی دربیان مرزهای آزادی و تعیین چارچوب ان وجود دارد. و اگر بخواهیم نسبتی بین تفاوت آزادی درغرب و اسلام ارائه دهیم این نسبت عموم و خصوصی من وجه خواهد بود. "درتفکر اسلامی و مکاتب غربی تفاوت‌های اصولی و اساسی دربیان مرزهای آزادی و تعیین چارچوب آن وجود دارد.... اسلام در برخی از زمینه‌ها دایره را از این محدودتر می‌کند و در بعضی از زمینه‌ها آن را گسترش می‌دهد و به اصطلاح طلبگی‌، بین نظر اسلام و نظر رایج دردنیای غرب درباب، آزادی، عموم و خصوص من وجه است. دربرخی ازچیزها مانظر غرب رابسیار محدود، تنگ بینانه و دربعضی ازامور آن رابیش ازحد وسعت یافته و نزدیک به بی بند و باری می‌دانیم

ایشان می‌فرماید "یک انسان برای اینکه آزاد باشد کافی نیست که زیرسلطه انسان دیگر یا حکومت جبارنباشد، بلکه لازم است که زیر سلطه قوه غضبیه و شهویه خودش هم نباشد انسانی که براثر ضعف،ترس، طمع، حرص و شهوات نفسانی مجبور می‌شود تحمیلات و محدودیتهایی را قبول کند آن انسان هم درحقیقت آزاد نیست "

دشمن

4. تفرقه افکنی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۴ ، ۱۱:۵۳
نادر حقانی